dinsdag 29 november 2011

Beurs....leeg!

Tja, dat heb je : je gaat naar een beurs en komt terug met een lege beurs! Het was niet druk in Arnhem op de 1e handwerk- en quiltdagen. Wel zo fijn, je kon overal fijn bij, alles vragen en bekijken. vriendin en ik hebben een aar Kaffe Fassett lapjes gekocht bij Betty van Serendipity in Tilburg, enkele Amy Butlersofjes en naalden. Van de Amy-stofjes willen we een tas maken. Ik heb spijt dat ik het boek van Maaike Bakker niet heb gekocht. Er staat een patroon in met een servieskast en dat vond ik eigenlijk wel heel erg leuk. Enfin, dit jaar nog jarig!
Ik zou nog iets laten zien van de quilt voor mijn dochter: het is een grote log-cabin, met stoffen, waarvan een deel uit New York komt, de rest van Serendipity. Hij is met bamboe-tussenvulling gemaakt. Het is een heel
karwei om hem te quilten, ik volg daarin het patroon van de bloemen.
Tussendoor ben ik nu bezig om van de Lollipopquilt een blok te maken, en ook om de tussenstukken bestaan de uit 573 kleine blokjes te knippen en aan elkaar te zetten. Dat lijkt eenvoudig, maar de series van steeds 9 blokjes moeten precies even lang zijn als een blok, en dat ging de eerste keer goed mis. Ik bleek de blokjes net iets te groot te hebben gemaakt en had dus een half blokje teveel. Alles opnieuw!
Maar nu ga ik eerst het nieuwe Quiltnieuws eens lekker doorlezen onder het genot van....
Quiltze!
kitty

Geen opmerkingen:

Een reactie posten